2018. október 7., vasárnap

Az ismeretlen tényező III. rész - Szerelembe esni 1. fejezet

Előzmény: Az ismeretlen tényező I. rész 1. fejezet
Közvetlen előzmény: Az ismeretlen tényező II. rész 2. fejezet

Írta: Shaima32
Fordította: Sinara
Az eredeti megjelenésének időpontja: 2017. március 13.

*************************************************************************


Az évek során megtanultam, hogy sose vitatkozzak a mamával. Egy ilyen szócsatában még akkor is vesztesz, ha épp nyersz. A nagymamám 1950-ben született, a babyboom-generáció tagjaként. Az apja harcolt a japánok ellen Új-Guineában, az anyja pedig a hadianyag-gyárban dolgozta végig a háborút. Viszont semmi emléke sincs az apjáról, aki hivatásos katona volt. 1951-ben Koreába küldték és ott is halt meg.
Az anyja keményvonalas metodista volt. Még nekem is vannak emlékeim egy sokkal idősebb nőről, aki tutujgatott kiskoromban, amikor a mamánál voltam. Történetesen a mamám is egyedülálló anya volt a maga idejében. Akkoriban, amikor a munkáspárti kormány bevezette az egyedülálló anyák segélyét. A konzervatívok kikeltek ellene, de ez tette lehetővé, hogy sok egyedülálló anya felnevelhesse a gyerekét, ahelyett, hogy állami gondozásba adná. Hallottam már néhány fickót arról fröcsögni az évek alatt, hogy egyedülálló anyák pénzt kapnak azért, hogy szétteszik a lábukat boldog-boldogtalannak. De ez nem akadályozta meg a mamámat abban, hogy felnevelje a lányát, miután a férje elhagyta őt 1974-ben.
Az anyjával ellentétben a nagymamám ateista volt. Elmondása szerint ez mindig is tüske volt a kapcsolatukban, de a mai napig tartja magát ahhoz, hogy bár az anyja nem tanított neki semmit, ő nagyon sokat tanult tőle. Különösen a túlélésről egy férfiak által dominált világban.
Ausztrália a hetvenes években egy kulturális forradalmat élt át. 1973-ban kiadták a Cleo-t, az első ausztrál női magazint, aminek meztelen férfiak voltak a borítóján. A fogamzásgátló hosszútávon is elérhető volt és huszonhárom évnyi konzervatív uralom után először munkáspárti kormányunk lett. A folyamatos tiltakozások távol tartották Ausztráliát a vietnámi háborútól. Fiatal emberek meneteltek a békéért, a nők jogaikért, az őslakosok földhöz való jogáért és a melegjogokért. Nem számított az ok, az emberek utcára vonultak érte.
A mama is az egyike volt azoknak, akik lefeküdtek a melbourne-i utcára megemlékezésként azokért, akik életüket vesztették Vietnámban. Van egy fényképe is a tömegről. Egy légi felvétel, amit gyakran mutogat a látogatóinak, mondván: - Én is ott vagyok valahol lenn.
Mindig is progresszív, szociálisan érzékeny ember volt, és amikor tizenhét évesen elmondtam neki, meleg vagyok, ő csak megvonta a vállát és azt mondta, rendben van. Akkoriban börtönben voltam, ő pedig minden hétvégén eljött meglátogatni. A letartóztatásom előtt mindig is egy kicsit hippinek tartottam. Néhanapján elszív egy füves cigit, bár már évek óta nem láttam nála. Viszont látni őt a dutyiban a láthatásokon mindig is olyan volt számomra, mint egy korty friss levegő a túltengő ösztrogénnel és állandó erőszakkal teli pokol legmélyebb bugyrában.
A mama végig dolgozta az egész életét és a magáénak mondhatta az otthonát is. Sosem házasodott újra azután, hogy a férje elhagyta, viszont volt egy nagy rakat pasija. Mindig is „bácsiknak”[1] hívtam őket. Gyakran mentem be úgy a hálószobájába az éjszaka közepén, hogy ott találtam őt John bácsival vagy Sam bácsival. Rácsapott az aktuális fickó fenekére és közölte, hogy húzzon gatyát, vagy alhat a kanapén. Én meg odabújtam mellé és ott szenderegtem.
Annak ellenére, hogy bőven volt megtakarítása és kiadós nyugdíja, szégyelltem, hogy a mama visz el vásárolni. Úgy értem, én is dolgozok, de hát, mint már mondtam, az ember nem vitatkozhat vele, így hát beletörődtem. Én fizettem a vacsorát, ő pedig a ruhákat. Az este végén két ruhával mentem haza, három toppal, két szoknyával és egy kabáttal. Az utolsót én vettem magamnak és befizettem egy alapos kifestésre is.
Szombaton reggel az új ruhák egyikét vettem fel, amit vett nekem, de fekete macskanadrágot vettem alá. Mama végignézett rajtam és megcsóválta a fejét.
- Azt hittem, a segítségemet szeretnéd.
- Úgy is van. Mi a gond?
- Úgy nézel ki, mint egy bogan.[2] Vedd le azt a rohadt macskanadrágot, az ég szerelmére!
- De úgy láthatja a térdemet.
- És akkor mi van? – fonta karba a kezeit. – Azt hittem, az a lényeg, hogy elég vonzóvá tegyünk ahhoz, hogy veled akarjon lenni.
- A szüleivel fogok találkozni.
- Plusz egy indok – biccentett a lábaim felé. – Le a macskanadrággal! Én pedig hozom a sminkkészletem.
Szót fogadtam és a mamának végül igaza is lett, mert amikor végül kiléptem a verandára, Jodie pedig épp kiszállt a kocsijából, szélesen elmosolyodott, ahogy meglátott.
- Váó! Ki ez a dögös nő?
- Úgy érzem magam, mint egy cirkuszi majom. – Végigpillantottam fehér öltözékén. – Hogy van az, hogy te viselhetsz nadrágot, engem meg ruhába bújtatnak?
- Muszáj lesz találkoznom a nagymamáddal – húzkodta meg a ruhám ujját. – Nagyon csinos vagy. Legszívesebben rögtön letépném rólad az egészet és megfektetnélek.
Ettől egyből befogtam a számat.
Tetszett neki a rózsatetoválás-minta, amit hozta neki.
- Igen. Ez jól néz ki.
- Ezúttal nem fog annyira fájni, mert a farpofádon dolgozok.
- Szóval immáron másodszor is lecsekkolhatod a seggemet – vigyorgott. – Ne haragudj! Ezt muszáj volt elsütnöm. – Megfordult és beletúrt a hajába. – Na, menjünk! Kilukad a gyomrom.
- Én… ööö… hoztam ajándékot is a húgodnak – vettem elő egy ajándékcsomagot. – Egy üveg parfüm.
- Nem lett volna rá szükség – mosolygott. – Biztos vagyok benne, hogy örülni fog neki.
Nem beszélgettünk sokat a kocsijában út közben a szülei monbulki háza felé. Amikor lehúzódtunk a garázsbejáróhoz, gyengéden megpaskolta a lábamat.
- Ne idegeskedj! Apa jófej. Tud mindent a múltadról.
Ettől csak még idegesebb lettem, de Tony tényleg tökéletesen rendes volt velem, amikor Jodie bemutatott minket.
- Örülök, hogy végre személyesen is találkozhatunk – nyújtotta felém a kezét. – Jodie mondta, hogy szükséged lenne egy segítő jobbra.
- Ja. Szeretnék csatlakozni a C.F.A-hez.
- Aggodalomra semmi ok! Falunk egyet, aztán beszélünk. Mit szólsz?
- Remek terv.
Tony-nak hasonlóan berendezett lugasa volt, mint Jodi-nak. Az egyik oldalon egy gázfűtésű barbecue-sütő és konyhai pad között, a másikon pedig egy fatüzelésű pizzasütő tűzálló téglából. Jodie megmutatta a belső teret is. Épp megfelelő méretű volt egy hatvan centis pizzának.
- Én általában két szelettel beérem – nevetett.
Az idegességem ellenére hamar otthonosan éreztem magam a családja körében. Az anyja az a melegszívű, nyílt típus volt, aki teljes természetességgel fogad mindenkit. Roberta megcsodálta a tetoválásaimat és rögtön le is foglalt nálam egy időpontot. A várandóssága végén járó Carla nem sokkal később tűnt fel a rejtélyes pasijával, egy halkszavú fickóval, akit Josh-nak hívtak. Kezet rázott mindenkivel, majd még egyszer alaposan megnézett engem utána is. A gyerekek kriketteztek a hátsó kertben és arról érdeklődtek, hogy fáj-e a tetoválás és ujjaikat végig futtatták a tintavonalakon, miközben az anyjukkal beszélgettem.
Azt hiszem, az a szó, ami leginkább leírja az érzéseimet a parti alatt, a megelégedettség volt. Sokat nevettünk, a család két kutyája folyamatosan körbe-körbe somfordált a lugas alatt, ahol leültünk enni, reménykedve néhány lepottyanó falatban. Leöntöttem egy kiadós adag Vic Bittert[3] és egy idő után Tony-val a bűnözésről és büntetésvégrehajtásról kezdtünk beszélgetni, de nem jutottunk megegyezésre. Aféle régivágású zsaru volt. Akkoriban volt egy becsületkódex a zsaruk és a csirkefogók között.
- A drog mindent tönkretett – morogta. – A régi időkben elkaptál valakit, hogy az utcán a levegőbe lövöldözik, elvetted a fegyverét, fenéken billentetted és azt mondtad, jöjjön be a kapitányságra reggel, amikor már kijózanodott. Ma már a taktikai egységet kell hívni minden második beállt pacákhoz.
Egyszerű volt a tanácsa: - Add be a jelentkezésed, amikor pedig az előéletedet firtatják, írd le a részleteket, alá pedig a nevemet és a telefonszámomat! Ettől majd felkapják a fejüket. Néhány buzgómócsing majd felhív, hogy ismerlek-e, én pedig azt mondom, hogy három éve ismertelek meg Jodie-val. Ezek a fickók csak aktatárolókat akarnak megtölteni. Az esetek felében nagyon is jól csinálják. Van valakid még, akihez nincs közöm és kezeskedhet érted?
- Igen. A mamám ügyvéd barátja, Fred. Azóta ismer, hogy még csak egy szöcske térdéig értem.
- Jól hangzik – mért végig. – Mérget veszek rá, hogy bevesznek, de ezt már eddig is tudtad. Viszont jóarcnak tűnsz, nekem pedig jók a megérzéseim. Találkoztam már jó pár volt bűnözővel, te pedig úgy nézel ki, aki jó útra tért.
- Úgy is van. Egyszer kaptak csak el mióta kijöttem. Gyorsan hajtottam. Vesztettem négy pontot a jogsimról és nagyon szégyelltem magam.
- A legjobbakkal is megesik – mosolygott. – Én minden pontomat megtartottam, amíg vissza nem vonultam, aztán egycsapásra hatot vesztettem. Mindig is egyenes voltam és követtem a szabályokat. Ezt neveltem a lányaimba is amíg felnőttek. Hibáztál és megfizetted az árát. Nem foglak elítélni ezek után csak mert zsaru vagyok.

Folytatása következik!




[1] Úgy mint „nagybácsi”, csak így kiírva későbbi szövegkörnyezetekben hülyén venné ki magát magyarul.
[2] Ausztrál szubkultúra, akiket lenéznek ápolatlanságuk és rendszerellenességük miatt.
[3] Victoria Bitter: Ausztrál (közelebbről Victoria állambeli) sör

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

FlagCounter

[URL=http://info.flagcounter.com/3p1k][IMG]http://s06.flagcounter.com/count/3p1k/bg_FFFFFF/txt_000000/border_CCCCCC/columns_2/maxflags_12/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_0/[/IMG][/URL]