2013. június 2., vasárnap

Előre a cél felé IX. rész 19. fejezet

Közvetlen előzmény: Előre a cél elé IX. rész 18. fejezet

Eredeti cím: Fourth and Goal
Írta: Strongsouljah (alias Tonya S. Coley)
Fordította: Sinara

**************************************************************************


– A terep a magáé, Mr. Lichtenberger – lépett ki a fiatal titkár az irodából.
Lichtenberger felállt és a mellette feltápázkodó Sloanra nézett.
– Emlékszik? Semmi kifakadás, vagy bajkeverés. Akár jó, akár rossz híreket kapunk, tartsa a száját!
Mike begombolta a zakóját és megigazította a nyakkendőjét.
– Készen állok.
Beléptek a tárgyalóterembe és helyet foglaltak a nekik kijelölt helyen. Kilenc ember nézett megvetően Sloanra, a három női tag undorodva mérve őt végig.
– Mr. Sloan! – szólalt meg Mills NFL-biztos. – Azért áll most itt előttünk, mert erőszakos viselkedésével számtalanszor vétett a liga szabályai ellen. – Egy pillanatra elhallgatott és mélyen Mike szemeibe nézett. – A liga nem tűrheti tovább az ilyesfajta viselkedést. Mielőtt visszavonulunk ítélethozatalra, kíván valamit mondani?
Mike felállt és ujjbegyeivel az asztalra támaszkodott. Olyan nyugodtnak mutatta magát, amennyire csak tudta.
– Baleset volt. Röviden és egyszerüen. Nem akartam szánt szándékkal bántani Miss Rockwellt. Csak meg akartam akadályozni, hogy touchdownt szerezzen. – Elhallgatott és végignézett a tanácstagokon. – Tudom, nem ez az első alkalom, hogy itt állok, de higyjenek nekem, amikor azt mondom, nincsenek ilyen erős ellenérzéseim Miss Rockwellel szemben, és a mihamarabbi felgyógyulást kívánom neki. Őszintén sajnálom, ami történt. – Azzal leült.
Mr. Mills elfintorodott.
– Még lenne egy kérdésem, Mr. Sloan.
Mike kiegyenesedett a székében.
– Mit kíván tudni?
– Azon gondolkodtunk, hol tartózkodik Mrs. Sloan. Minden korábbi alkalommal ön mellett volt, amikor beidéztük. Hogyhogy most nincs jelen?
“A pokolba is veled, Miriam!” – zsörtölődött Mike.
– Nos, uram, amellett, amekkora nyilvánosságot kaptunk az elmúlt időben, úgy éreztük, helyesebb, ha ő a fiúkkal az anyjához költözik.
– Rendben, Mr.Sloan. A döntés megszületett. Fellebbezésnek helye nincs. Értve vagyok?
– Igen, uram – válaszolta Mike, miközben igyekezett valamit kiolvasni a bizottsági tagok szeméből, akik néma csendben ültek vele szemben.


***


– És, hogy vagy, Miriam? – kérdezte Rock őszinte hangon.
A másik nő a padlóra szegezte a tekintetét.
– Ezt nekem kellene kérdeznem... Rock, én sajnálom, hogy...
Rock felemelte a kezét, hogy csendre intse.
– Miriam, ez nem a te hibád volt. Ne magadat vádold! Ami a pályán történt, az csak rólunk szólt Mike-kal.
Miriam hátra nézett a válla felett Rock családhára. A hátán érezte Johnnie fagyos pillantását.
– Mindketten tudjuk, miért támadt rád – fordult vissza Rockhoz. – Ne akard védeni őt!
Rock felfigyelta nő fájdalmas pillantására, és feltűnt neki még valami, csak nem tudott rájönni, mi az.
– Nem őt végem. Én csak... Elég mocskosul viselkedtünk azelőtt. Mindketten mondtunk olyat, amit nem kellett volna.
– Évekkel ezelőtt volt – szakította félbe Miriam. – Mike viszont még mindig gyűlöl. Sosem tudta túltenni magát rajta.
– Most már tudom – válaszolta Rock. – Sosem értettem, miért maradsz vele. Minden alkalmat megragadott, hogy megcsaljon.
Fájdalmas mosoly jelent meg Miriam arcán.
– A gyerekek miatt. De most már elég volt.
– Továbbra is félrekefélt, mi?
– Nem – válaszolta a másik nő és egy könnycsepp csordult le az arcán.
Rock felnézett rá és észrevette a könnycseptől elmaszatolódó vastag sminket. Azonnal harag öntötte el.
– Tudtam, hogy valami nem stimmel – fortyogott. – Hadd lássam csak, mit rejtegetsz!
– Rock, ez csak egy kis...
– A fenébe is, Miriam! Látni akarom.
Nadina benedvesített egy ruhadarabot és átnyújtotta Miriamnak. Tudta, hogy a lánya talán még jobban is gyűlöli a családon belüli erőszakot, mint Johnnie.
– Vali! Szeretném, ha megnyugodnál.
Rock várt, amíg Miriam lassan letörölte az arcát. Minden egyes másodperccel nőt benne a düh.
Christy Carlson Romano alias Miriam Sloan
Amikor Miriam teljesen smink nélkül felemelte a fejét, Rock felnyögött.
– Mit tett veled?
Johnnie közelebb lépett az ágyhoz.
– Squirt! Meg kell nyugodnod.
– Válaszolj, Miriam! – fortyogott Rock. – Mikor merészelt az a kurafi megütni?
Miriam könnyekben tört ki, Nadina pedig mellé lépett, hogy átkarolja.
– Csss! Nincs semmi vaj.
Rock igyekezett visszafogni a dühét.
– Aznap éjjel vert meg, amikor engem is fellökött, igaz?
Miriam bólintott, Rock pedig tehetetlenül csapott a levegőbe, és lendületett vett, hogy megpróbáljon felállni.
– Mi a fenét csinálsz? – ugrott oda JB.
Rock csak ekkor eszmélt rá kiszolgáltatott helyzetére és dühösen felnyögött.
– A fenébe is veletek! – dőlt hátra és eltakarta az arcát.
– Rock! Nyugodj meg! Kérlek – könyörgött Miriam. – Már vége. Elhagytam őt.
– Börtönben van?
– Nem – suttogta a nő.
– Mi a francért nem? – ült fel Rock. – Ott kéne megrohadnia azért, amit tett.
Michael a lánya vállára tette a kezét.
– Nem tesz jót a gyógyulásodnak, ha idegeskedsz, Vali. Meg kell nyugodnod.
– Az a fattyú megverte őt miattam, Apa – nézett rá Rock könnyes szemmel. – Az én hibám.
– Ne védd őt! – kiáltott fel Miriam. – Ez Mike baja. Mindig talált kifogást, ha szarba került. Az ő szemében minden a másik hibája.
– Igaza van, Squirt – bólintott Johnnie. – Csakis az ő felelőssége.
– Nem azért jöttem, hogy bajba keverjelek, Rock. Főleg nem azért, hogy elszomorítsalak – törölte le Miriam a könnyeit. – Csak tudni akartam, jól vagy-e.
Kissé lenyugodva, Rock felpilantott rá.
– Most mit fogsz csinálni?
– Nem tudom – suttota. – Anyámhoz nem mehetek. Ott Mike biztos megtalálna. Már így is minden nap oda telefonálgat, hátha felbukkanok.
– New York jó hely, ha az ember el akar tűnni – javasolta Johnnie, remélve, távozásra tudja bírni Miriamot. – Aki el akar tűnni egy életre, általában oda megy.
– Ismersz valakit arrafelé, Miriam? – kérdezte Rock.
– Senkit.
Rock továbbra is magát hibáztatta. Nem küldhetik el csak úgy, egyedül ezt a nőt New Yorkba.
– Mike ide nem jönne. Errefelé találhatnátok egy helyet a fiúkkal.
Miriam belül ujjongott. Elérte a célját.
– Ezt nem tehetem, Rock – tiltakozott mégis. – Ez téged is veszélybe sodorna.
Rock a lábaira nézett.
– Lehetne még rosszabb?
Johnnie magában tombolt.
– Squirt! Erre ne is gondolj! Caitlin majd segít felépülni. Olyan leszel, mint új korodban – mosolyodott el. – Ne veszítsd el a hited! A Nagy Szellem gondodat viseli.
– Tudom, nagyi – mosolyodott el Rock Caitlin gondolatára. – Miriam, biztos találsz megfelelő helyet magatoknak a fiúkkal. Majd értesíts! Szeretnék tudni róla.
Miriam bólintott.
– Talán jobb is, ha hozzá kezdek – indult az ajtó felé, de még visszanézett Rockra a válla felett. – Köszönöm.
Figyelték, ahogy Miriam távotik, majd Johnnie megcsóválta a fejét.
– Ez nekem nagyon nem tetszik, Squirt. – Több bajt hoz, mint hasznot.
– De miattam bántotta, Nagyi!
– Azért bántotta, mert egy seggdugasz. – Johnnie igyekezett úrrá lenni a dühén. – Nem hibáztathatod magadat.
– Ezt te nem érted, Nagyi. Azért támadt rám, mert felcsináltam a feleségét.
– Akkor már meg is verheti őt? – fortyogott Johnnie. – Így is elég a bajod. Nem kell még ezt is a nyakadba venned.
– Nem fordíthatok csak úgy hátat neki. Segítségre van szüksége.
– Jól van, jól van. Segítünk neki – zsörtölődött Johnnie, de még gondolatban hozzátette: “De azért szemmel fogom tartani.”
– Most pedig, hogy ezzel végeztünk, itt az ideje ebédelni – javasolta Nadina.
– Sajnálom, de nekem randim van – indult az ajtó felé Johnnie.
– Kivel? – kérdezte Rock.
– Nem mondtam, mert el voltál foglalva a barátoddal – válaszolta Johnnie szarkasztikusan. – Caitlinnel ebédelek.
– Ó! Azt reméltem, velünk eszik... Megbeszélhettük volna a terápiámat.
Johnnie felnevetett.
– Sajnálom, kölyök. Ez későbbre marad. Minden jót! – Azzal mosolyogva kilépett az ajtón.


***


– Egy nagy szelet sztéket kérnék főtt krumplival és salátával – rendelt Caitlin. – És azt kérném, hogy ez a pohár mindig legyen tele teával, sok cukorral – érintette meg a poharát.
Johnnie elismerően mérte végig a vékony nőt. Ez aztán a teljesítmény. Csak a pincérnő krákogása térítette magához.
– Én bordát és ráksalátát kérnék és egy másik poharat.
– Mi a baj a poharaddal, Nagyi? – kérdezte Caitlin.
Johnnie elmosolyodott.
– Ha nem vezetek, ilyen helyeken csakis vodkát iszom.
– Te aztán nem vagy piskóta, Nagyi – csóválta a fejét Caitlin.
– Ezt te mondod? Akkor lássuk csak, mi lesz, ha kihozzák a rendelésed! Hova fogod azt mind tenni?
Caitlin elpirult.
– Sokat eszem, ha ideges vagyok, vagy szomorú.
Johnnie gyengéden megszorította a fiatalabb nő kezét.
– És most melyik a helyzet.
– Ezt hogy érted? – nézett rá Caitlin zavartan.
– Talán öreg vagyok, Törpike, de felismerem, ha valaki szomorú.
Caitlin visszahúzta a kezét és egy zsebkendővel kezdett játszani.
– Nem vagyok szomorú, Nagyi. Csak ideges vagyok Rock terápiája miatt.
– Talán így is van. De láttam, amit láttam Squirt szobájában közvetlenül a Sloan nő érkezése után. – Elhallgatott és Caitlin reakióját tanulmányozta.
A fiatalabb nő felemelte a poharát és beleivott.
– Csak remélem, hogy a szeretője jelenléte nem zavarja meg a terápiát.
– Ő nem Squirt szeretője – helyesbített gyorsan Johnnie. – Csak egy hiba a múltból. Pont az, ami miatt beszélni szerettem volna veled.
Caitlin érdeklődve előre dőlt.
– Ő volt az oka, hogy Sloan és Squirt helyzete idáig fajult. Squirt lefektette, és ez lett belőle... Azt hiszem, azért van itt, mert elege lett a férjéből, és most Squirtet akarja. Nem bízom benne.
– Szóval csak egyszer feküdtek le? Az még nem kapcsolat? – Caitlin úgy érezte, mintha nagy súlyt vettek volna le a válláról. – De most itt van. Szóval csak van valami kettejük között.
– Itt van, igen. De Squirt nem akarja őt. Rajta is fogom tartani a szemem, mert ez a nő nem jelent semmi jót... Szeretném, ha megtennél nekem valamit.
– Tudod, hogy neked bármit megteszek, Nagyi – szorította meg Caitlin az idősebb nő kezét.
– Ne hagyd, hogy az a nő túl sok vizet zavarjon! Nem ő az, aki az unokámhoz való. – Látta az értetlen kifejezést Caitlin arcán és tudta, többet nem rejtegetheti azt, amit tud a kórházi éjszakákról. – Az a nő az, aki az első éjszaka meglátogatta Squirtet a kórházban. Először agyon akartam csapni, amikor bejött, de valaki azt mondta, csak figyeljek. – Csak figyelte Caitlin arcán a megvilágosodást. – A nő, aki bejött, suttogott valamit Squirtnek, és amikor megérintette, ő spanyolul válaszolt.
Caitlin elkerekedő szemekkel nézett rá.
– Ez... nem az, aminek látszik. Én csak...
Johnnie felemelte a kezét, hogy elhallgattassa.
– Mi amornak szólította őt, ami azt jelenti, szerelmem. Az alatt, hogy figyeltem, ahogy ez a kislány fiatal nővé érett, sosem láttam még, hogy egy nőnek beismerte volna, hogy szereti.
Caitlin elnémult. El se tudta hinni, amit hallott. Hogy a szeretett nő nagyanyja ilyeneket mond neki.
– De, Nagyi...
Johnnie mindent tudóan rá mosolygott.
– Annyira emlékeztetsz Almára. Sosem tudta kivárni, hogy befejezzem. – Caitlin vonakodva hátra dőlt. – Érzett téged, még álmában is, Törpike. Van valami köztetek.
– Most már beszélhetek? – kérdezte Caitlin, mire Johnnie bólintott. – Csak látni akartam, jól van-e. Ott voltam, amikor megsérült, és aggódtam miatta. Ennyi az egész.
– Első alkalommal talán. De a többi már más történet. – Figyelte Caitlin testbeszédét és látta rajta a zavart. – Caitlin, kérlek, ne érts félre! Nem tettél semmi rosszat – biztosította. – Nyomozó voltam annak idején, és a régi képességek nem vesznek el. Ismerem az embereket, és tudom, valami nagyon jó van köztetek kibontakozóban az unokámmal.
– Hl! Mindenki figyeljen ide! – pattant fel egy férfi a bárpultnál.
Caitlin örült, hogy megzavarták őket, Johnnie viszont kevésbé. Még sok mindent szeretett volna megbeszélni ezzel a fiatal nővel. Mindketten a férfi felé fordultak, aki a bár mellett állt a nagy plazmatévé előtt.
– Most mondják be a döntést Sloan ügyében – kommentálta a férfi. Halk mormogás lett úrrá a tömegen.
Johnnie visszafordult és kedvesen Caitlinre mosolygott. Ezt még később befelyezhetik.

Folytatása következik!

Vége a IX. résznek!



******************************************************************************



Ha eljutottál idáig, remélem, kialakult benned egy vélemény a történetről. Hálás lennék, ha ezt megosztanád velem, kommentben, vagy a címre kattintva elérhető kérdőív segítségével. Utóbbi használatához az útmutató itt található.

1 megjegyzés:

FlagCounter

[URL=http://info.flagcounter.com/3p1k][IMG]http://s06.flagcounter.com/count/3p1k/bg_FFFFFF/txt_000000/border_CCCCCC/columns_2/maxflags_12/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_0/[/IMG][/URL]