2012. december 29., szombat

Előre a cél felé IV. rész 8. fejezet



Közvetlen előzmény: Előre a cél elé IV. rész 7. fejezet

Eredeti cím: Fourth and Goal
Írta: Strongsouljah (alias Tonya S. Coley)
Fordította: Sinara

**************************************************************************




            Johnnie a vejét méregette az asztal felett átpillantva. „Mégis mire véljem ezt a nagy változást, Michael?” – kérdezte némán. – „Mit forgatsz a fejedben?”
– Ha megbocsátotok nekem, hölgyeim – állt fel a férfi –, azt hiszem, szükségem lesz egy kis kiruccanásra. Mindjárt jövök.
Johnnie figyelte, ahogy átsétál az éttermen, majd a lánya felé fordult.
– Mi a feje baja van?
Nadina beleivott a borába, majd visszatette a poharat az asztalra.
– Miről beszélsz, Mama?
Johnnie hitetlenkedve felvonta a szemöldökét, majd az asztalra könyökölve előre hajolt.
– Ne játszd az értetlent, Apróság! Pontosan tudod, mire gondolok… Mitől lett hirtelen ilyen előzékeny?
– Nos, Mama – válaszolta Nadina – beszélgettem egy kicsit Michaellel, és elmondtam neki, hogy ennek a bugyuta vetélkedés kettőtök között vége, ő pedig beleegyezett, hogy próbáljatok meg jól kijönni egymással.
Johnnie hátradőlt a székében.
– Nadina! Talán jobb lenne…
– Nem, Mama – szakította félbe a lánya. – Ez már túl régóta tart. Meguntam, hogy távol kell tartanom magam tőled, hogy békesség legyen.
– De én…
– És most megint ellenkezel. – Nadina szemét könny töltötte meg. A hangja elcsuklott. – Tudod te, milyen érzés, hogy mindig Pizo bácsi gyerekeivel töltöd az ünnepeket helyettem?
Johnnie kinyitotta a száját, de jobbnak látta nem megszólalni, látva a lánya pillantását.
– Észrevetted egyáltalán, hogy egy ideje már úgy érzem, nem is szeretsz? – hajtott le Nadina a fejét, miközben elővett egy zsebkendőt, hogy letörölje a könnyeit.
– Én mindig is szerettelek, Apróság – szorította meg Johnnie a lánya kezét. A szíve majd meghasadt az ilyen szavaktól. – Csak nem akartam közéd és Michael közé állni. Tudom, hogy őt nem érdeklem, és azt tettem, amit a te érdekednek gondoltam.
Nadina az anyja szemébe nézett.
– Mama! Amikor Mami meghalt, szükségem lett volna rád. Fájt, hogy ellöksz magadtól.
Johnnie kitörölt egy könnycseppet a szeméből.
– Annyira hasonlítasz a Mami-dra. Fáj, amikor rád nézek, mert annyira hiányzik. Észre sem vettem, hogy elszálltak az évek. Ahogy láttalak titeket együtt Michaellel, nem akartam, hogy bármi is közétek álljon.
– Nos, mindennek vége, Mama. Megmondtam Michaelnek, hogy nem fogom többé elviselni, hogy elszalasszam a veled töltött időt. Szeretlek, és hiányzik, hogy az életem része legyél.
Johnnie a kezébe fogta a lánya arcát.
– Nekem is hiányoztál, és örülök, hogy Michael úgy döntött, változtat a helyzeten.
– Köszönöm, Mama.
– Most már minden gondunk csak annyi, hogy rávegyük ezt a vadmacskát, hogy állapodjon meg egy kedves fiatal lány mellett, és találja meg a szerelmet, amit mi is.
– Úgy érzem, te máris találtál valakit. Az a nő, aki múlt éjjel meglátogatta, ugye?
– Igen. Ma este együtt leszünk Squirt szobájában és te is látni fogod.
– Hogy lehetsz ebben ilyen biztos, Mama?
– Mert Squirt is érzi. Amikor Caitlin megérintette, Squirt megszólalt és „mi amor”-nak nevezte.
– Szóval már a nevét is tudod? – vonta fel Nadina a szemöldökét.
Johnnie sokat mondóan elmosolyodott.
– Igen. Elvégre, még mindig magánnyomozó vagyok.
– Az vagy, Mama. Az vagy.


***

– Ez egy nagy rakás szar – morogta Rock a padlót bámulva. Még csak háromnegyed órája volt ebben a pozícióban, de mintha egy örökkévalóság telt volna el. – Rá kell vennem JB-t, hogy hozzon be néhány magazint. Bármit jobb bámulni, mint ezt a nyavalyás csempét.
– Hogy érezzük magunkat ma este, Miss Rockwell? – lépett be az éjszakás nővér.
– MI úgy érezzük magunkat, mint a mosott szar – köpte Rock. – Remélem, azért jött, hogy legalább a hátamra fordítson.
– Sajnos nincs akkora szerencséje. Sajnálom. Még egy órája és ötven perce van hátra így.
– Nos, de legalább hadd nézzek valamit ehelyett a nyamvadt csempe helyett! Talán bemászhatna ide alám, és mutathatna valami szebb látványt – mosolygott csábosan a nővérre.
– Előbb fog meggyőzni, hogy fordítsam a hátára.
– Úgy érti, sehogy sem csábíthatom el?
– Nem. Ugyanis maximálisan hetero vagyok és maximálisan házas – emelte fel a nővér a kezét, hogy megmutassa a jeggyűrűjét.
– És maximálisan boldog is? – flörtölt tovább Rock.
– Maximálisan boldog – nevetett a nővér. – Lenne valami, amit hozhatnék?
Rpck felsóhajtott.
– Igen. Szerezzen nekem egy maximálisan leszbikus és maximálisan szingli nővért!
A nővér szakadt a röhögéstől.
– Megnézem, mit tehetek.
– Valeria! – kiáltotta Nadina, miközben belépett a szobába. – Látom, már jobban vagy.
Rock felnézett, és látta az anyja cipőjét, ahogy elé lép.
„Hogy az a…” – bosszankodott. – Csak viccelődtem, anya.
– Azt nagyon is remélem.
– Milyen volt a vacsora? – próbált Rock témát váltani.
– Ne tereld a szót, ifjú hölgy! Csak várj, amíg a nagyanyád megtudja!
– Mi az, amit meg kell tudnom? – lépett be Johnnie is, Nadina pedig odahúzott neki egy széket.
– Az unokád megint a régi játékait űzi – tájékoztatta az anyját. – Hallottam, amikor arra kérte az éjszakás nővért, hogy kerítsen neki egy leszbikus nővért társaságnak.
Johnnie lehajolt, hogy Rock szemébe nézhessen.
– Tényleg így volt?
– Csak viccelődtem, nagyi! Unatkozom.
– Szóval úgy. Ahogy én is unni fogom vörösre verni a feneked.
– De nagyi! Épp csak átestem egy súlyos műtéten.
– Nem, kicsikém! Nem most fenekellek el – mondta Johnnie negédes nagymamás hangon. – Kivárom, amíg felgyógyulsz, aztán elfektetlek az ágyon… – Észrevette az önelégült vigyort az unokája arcán. – Ne hidd, hogy elfelejtem! Jobban kellene már ismerned.
Rock mosolya azonnal eltűnt, Johnnie pedig hátradőlt a székében, és úgy vigyorgott, mint egy jóllakott macska. Nadina felnevetett, és ő is leült Rock ágya mellé.
– Anya! A nagyi téged is folyton elfenekelt?
– Nem éppen. Elég volt csak megjátszanom, hogy a sírás határán állok, és azonnal a karjaiba kapott, hogy megnyugtasson – mosolyodott el Nadina az emlékektől. – A Mami már egészen más tészta volt. Ha ő elővette a pálcáját, ott nem volt mese.
Johnnie és Rock is felnevetett.
– Zártkörű a parti, vagy betársulhatok? – kérdezte az ajtóból Michael.
– Bújj be és keríts egy széket – viccelődött Johnnie.
Rock az anyjára nézett, aki csak mosolyogva csóválta a fejét.

***

            Mike fel-alá mászkált a nappaliban, várva, hogy megérkezzen a vendége. Naponta hívta Rachelt, hátha hallott valamit Miriamról.
– Hauzg ribanc. Pontosan tudja, hol van a feleségem. Miriam túl okos, hogy hozzá meneküljön, de le merném fogadni, hogy kapcsolatba lépett vele – morogta, amikor megszólalt a csengő. – Már épp ideje volt.
Kinyitotta az ajtót és behívta a vendégét.
– Jöttem, amint megkaptam az üzeneted – mondta Charlie, Mike régi nyomozó barátja.
– Kérsz egy sört vagy valamit? – kérdezte a férfi.
– Nem, kösz. Szóval, mondd csak, mi a helyzet? Eléggé megviselt volt a hangod.
Mike leült és végigfuttatta az ujjait a haján.
– Szeretném, ha megtalálnál nekem valakit.
– Semmi gond. Ki lenne az?
– A feleségem.
– Miriamot? Mi a fenéért akarod őt velem megkerestetni?
– Nos, volt egy kis vitánk múlt éjjel. Amikor ma reggel felébredtem, a fiúkkal már hűlt helyük volt.
– Hagyott üzenetet, vagy ilyesmit? Talán az anyjához ment.
– Ott már próbáltam –üvöltötte Mike. – Az egész kibaszott napot azzal töltöttem, hogy őt hívogattam. Tudom, hogy az a ribanc tudja, merre van, de nem beszél.
Charlie elővette a jegyzetfüzetét és írni kezdett. Mike értetlenül nézett rá.
– Még mindig azt az őskövületet használod? Nincs pénzed, hogy haladj a korral?
– Kapd be, Mike! Ez az őskövület is tökéletesen megfelel. Minek dobjam ki, ha működik?
Mike felnevetett.
– Szóval, gondolom megint a szokásos bankszámlaszám, telefonszám és hasonló dolgokat kéred.
– Ja.
Mike átnyújtott neki egy dossziét.
– Amint rájössz, hol van, nem akarom, hogy tudomást szerezzen róla, csak szólj nekem! Szeretnék meglepetésként érkezni.
– Megmondtam neked, hogy ha félrekettyintessz, az vissza fog ütni – csóválta a fejét Charlie. – Ha válni akarna, mindenedet megkaphatná.
Mike hátradőlt a székében.
– Tudom. Ezért kell megpróbálnom elrendezni.
– Sok sikert! Kár, hogy a nőknek ma már több joga van, mint a régi szép időkben. Ha nem vigyázol, még a gatyád is elveszítheted.
– Mire megtaláljuk, már le fog nyugodni. Csak egy kis nyájas beszéd, és nyert ügyem van – mondta Mike. – Csak annyi a dolgom, hogy meggyőzöm, megváltoztam.

***

            Johnnie és Nadina elhelyezkedtek Rock szobájának egy sötét sarkában. Figyelték az alvó lányt és várták, hogy Caitlin feltűnjön.
            Nadina az órájára nézett, majd közelebb bújt az anyjához.
– Mama! Már hajnali kettő van. Tényleg úgy gondolod, hogy eljön?
Mielőtt Johnnie válaszolhatott volna, az ajtó lassan kinyílt. Ujját a lánya szájára tette és a látogató felé mutatott.
            Caitlin csak résnyire nyitotta ki az ajtót és becsusszant. Aztán odalépett az ágyhoz és lenézett Rockra. A gyenge fényben csak még szebbnek látszott.
Malin Ripper alias Caitlin O'Hara
– Akár egy istennő – suttogta. – Milyen ember lehetsz? – megérintette az arcát, és akkor se húzta el a kezét, amikor Rock hozzádörgölte a bőrét.
– Á, Querida! Te amo, bebe – suttogta álmában. – Mi amor.
Caitlin óvatosan visszahúzta a kezét, és azért imádkozott, hogy ne ébressze fel a másik nőt.
– Könnyedén beléd tudnék szeretni. – Ajkaira tette a mutatóujját, majd Rockéihoz illesztette. – Aludj jól!
Aztán, amilyen gyorsan jött, el is ment.
– Látod? Megmondtam – szólalt meg Johnnie. – Érzi.
Nadina az ajtóról a lányára, majd az anyjára nézett.
– Ez hihetetlen. Tényleg kell itt lennie valaminek. Még sosem hallottam, hogy egy nőnek kimondta volna, hogy szereti.
Egy könnycsepp csordult le Johnnie arcán.
– Úgy szólította Caitlint, ahogy a Mami-d engem. Hallottad?
Nadina megszorította az anyja kezét és elmosolyodott.
– Tudom. Ő az, Mama… És most, mi jön?
– Squirtnek rehabilitációra lesz szüksége, ha kikerül a kórházból, szóval, arra gondoltam, elmegyek a Charlotte Institute of Rehabilitaton-be holnap és felkérem Miss O’Harat a feladatra.
– És mióta forgatod ezt a fejedben?
Johnnie elmosolyodott.
– Mióta láttam őket múlt éjjel.
– Akkor jó. Csak hagynunk kell, hogy a dolgok menjenek a maguk útján.


Vége a IV. résznek!

3 megjegyzés:

FlagCounter

[URL=http://info.flagcounter.com/3p1k][IMG]http://s06.flagcounter.com/count/3p1k/bg_FFFFFF/txt_000000/border_CCCCCC/columns_2/maxflags_12/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_0/[/IMG][/URL]